26 Şubat 2016 Cuma

Horon ve birliktelik

Dans veya horon ile hayatı boyunca bütünleşmemiş sayıları çok az olan dostlar, eğitim anlayışımız gereği inci gibi işlenerek elbette onların arzu, istekleriyle iyi horon oynar konuma getiriliyor.

Oynama yetisini kazandıktan sonra nedendir bilinmez bazıları farklı davranış sergilemeye başlıyorlar.

-Ya davranışınızı
-Ya, horon gecelerini
-Ya, eğitimleri
-Ya da eğitimlerde doğal olarak bizden duydukları sözlere dayanarak ve bizden aldıkları eğitimdeki bilgileri kadar sizi eleştirmek, yermek anlamında horon evi de tanıştıkları sınıf arkadaşlarını etkileme durumuna geliyorlar.
-
Bunun aksine çok büyük bir çoğunluk , eğitimle aynı durumda geldikleri halde huzur içindeki aldıkları eğitimlerini, huzur içinde uygulayarak kendi çevrelerindekilere sinerji vererek saygı ile uyguluyor ve aktarıyorlar. İşin ilginç yanı birinci konuma giren dostlar egolarıyla beraber bizimle olmaya devam ediyorlar. Hemde tahsilli kültürlü insanlar bunlar.

- "Hayatımıza hep mutluluk getirdin Aclan hocam iyi ki doğdun iyi ki varsın. Nice yıllara sağlıkla huzurla horonla "

- "Hocam yeni yaşınızı tekrardan kutluyorum!!!! İyi ki doğdunuz ve de yollarımız kesişti!!! Sağlıklı, keyifli, bol koşturmalı bir yeni yaş diliyorum"

- "İyiki varsın iyiki bizimlesin Allah seni başımızdan eksik etmesin Mutlu nice sağlıklı senelere doğum günün kutlu olsun abim."

- Konum Horon Evi
Söz konusu Hocam
E gerisi tamam...
Niye mi tamam ? Cünkü hocam oyle güzel bir bütünlüge önayak olmus ki; eksilmeden cogaliyorsun, cogalirken tamam oluyorsun. Elele veriyorsun, daha da durmuyorsun. Sen bu güzel aileyi kurmussun hocam, yeni yaşını da ailenle kutlamıssın, e bize de bu renkleri paylasmak yakısır. Biraz mor biraz leylak. Bu gecenin rengi senin gönlünün rengiydi hocam. Hep böyle sevgiyle nice yaslara insallah.. bu tür düşüncelerden onlarca var.

-Hocam, Allah size uzun, güzel bir ömür nasip etsin.. Hep olun ve bizlerde hep sizinle olabilelim.. Bazen öyle şeyler yazıyorsunuz ki tam karadeniz in dalgası gibi.. Görmek isteyen, ne kadar emek verdiğinizin ve hakikaten içinizden geldiğinin inanın farkında olur.. Horon Evi nden nerde bahsetsem, şunu diyorum.. "ikinci ailem, beni evde, işyerinde bulamazsanız bilinki Horon Evi ndeyim".. Beni mutlu eden, kendi adıma yaptığım en akıllıca şey ( şey; sevgi, saygı, riyasız, çıkarsız, mutlu yüzler, sıcaklık, özlem v.b.) İyi ki yolum Horon Evi ile kesişti ve iyi ki sizi ve diğer aile fertlerini tanıdım..

-Merhaba Hocam, Bugun Horonevi derneginin degerini bir kez daha anladim ve kulaklarinizi oyle cinlattim ki paylasmadan edemedim. Oyle fakli kulturlelere, aile yapilarina, siyasi ve dini goruslere sahibiz ve oyle guzel BIR olduk ki, birakin Turkiye'de, dunyada bir ornegimiz daha yok bence. Sizlerle tanismadan once bircok dernekle calistim, bircok olusumun icinde var olmaya calistim, sadece INSAN olarak. Ama malesef, hic bir kurum beni sadece insan olarak gormedi, ya A olmam gerekti ya da B. Ben de bu durumu kabul etmedigim icin iliskiler kisa sureli oldu.Simdi Avrupa'nin tam ortasinda yine ayni sorunlarla basbasayim. Bugun ismi lazim olmayan bir dernegin toplantisina gittim. Dernegin olusumunda yer alan birkac tanidik isim vasitasiyla. Anadolu kulturu, Anadolu tarihi ve cografyasi ile Turk dili konularinda kendilerine yardimci olabilecegimi ve bunu hicbir maddi talep karsiliiginda yapmayacagimi (bu konuda egitim almis ve uzmanlasmis biri olarak) belirtirken tahmin ettigim gibi parazitler cikti. Bazi beyefendiler! cocuklarinin anadilde egitim almalirini istiyorlarmis ve ana dilleri Turkce degil imis, dilleri unutulmaya yuz tutmus vs. vs. Sabirla dinledim ve dedim ki; ' Anadilinizi bilmedigim icin size bu konuda yardimci olamayacagim ama bunu benimle paylasirken bile 

Diye düşünenlerin yanın da , " Kendine krallık kurmuş, her şeyi o biliyor " , yanlış yapıyor, şöyle olsaydı iyi olurdu diyenler olabiliyor.

Horon eğlence kültürü olarak bu manada 50 yıllık birikimi olan var ise tüm yetkilerimi ona bırakmaya hazırım. Bizler kültüre insan kazandırdığımızı düşündüğümüz de , bu dostların ben anlayışını mı? öne çıkarmaya neden oluyoruz bilemiyorum.

Halk kültürü ; İyi eğitim , sabır ve iyi insan özelliği taşıyan katılımcı, içten, insan seven ve Ahde vefa ile saygı duyan kişi veya kişilerle geleceğe aktarılabilir.

Kimseyi kültürden soğutmak ve kaybetmek için çalışmıyoruz. Şuna inanmalısınız ki kimseyi kaybetmemek için çok sabır gösteriyoruz.

Horon dansı halkın yalın eğlencesinden doğmuş melodi eşliğinde ve gurup ile bir dizi ortak hareketlerin yapıldığı çok özel, coşkulu ve nefis bir eğlencedir. Bu gerçeği kavramamış veya inanmamış iseniz egonuza yenik düşersiniz. Böyle bir durum , bu yapı içinde veya normal hayatta bu size bir şey kazandırmaz.

-Kurs aldıkları dönemde sinerjiden etkilenerek derneğe üye olup daha sonra hiç ortada görülmeye biliyorlar.
-Kendilerine ait video ve foto olmayınca bizleri yere biliyorlar.
-Gecelerde kendine göre duygu-durum yaratarak güya bizi cezalandırarak her şeyden kültürden elini ayağını çekebiliyorlar. 
-Konuşurken bir şey belli etmeyip zaman içinde siz farkında olmadan nedenini bilmeden sizi arkadaşlıktan dahi çıkarabiliyorlar.
-Demek ki horon halkasında bir olabilmeyi hak etmiyorlar.
-Bazen nedensiz ,sebepsiz anlamsız şekilde tepki koyanları keşke tanımasaydım diyorum.

Herkesin isteklerine göre hareket edebilme şansımız yok, bu gidişle de oluşmayacak gibi. :)) Başkalarının kararlarına da karışabilme haddimiz ve yetkimiz yok. Ayni bizim yapıp uyguladıklarımıza kimsenin karışma hakkı olmadığı gibi.

Saygı Sevgilerimle
16.02.2016

Hiç yorum yok:

Soldoy - Bir Horon Efsanesi

Kitabın Orjinali (Tıklayın)                                     SOLDOY BİR HORON EFSANESİ   ACLAN SEZER GENÇ                                ...