2 Şubat 2016 Salı

Bir danscı'nın gözünden horon geceleri

Horon Gecesi’nden Çıkardığım Dersler
1- Bilhassa Horon Gecesi’nden bir gün önce başka dansçı arkadaşının Flamenko ayakkabısı ile dans etme…Sakatlanırsın…Horon Gecesi’ne tam hazır gitmelisin.
2- Horon Gecelerine mutlaka katılınmalı. Horon halkasının ikinci turunda , oynanan oyunun “düz horon” olduğunu ancak anlayabildim. Dersteki bilgilerin yerine oturması için Horon Gecesine katılım şart.
3- Bu dünyada , medeni, iyi, güzel insanlar var. Ve bu dünyada hala umut var.
4- Bazen ben birilerine öğrettim, bazen birileri bana öğretti. Horon halkasında sağındaki solundaki insan sana yardımcı oluyor.
5- Karadenizli olmadan Karadeniz’i, müziğini, dansını, denizini, halkını hep sevdim. Haklıymışım…
6- Hemen her Horon halkasına katılınmalı, “mükemmel olduğun an” beklenmemeli… Bir gecede dünya kadar şey öğrendim.
7- En önemlisi çok eğlendim…Sabaha kadar horon oynayacak potansiyeli kendimde gördüm…Günlerce oynanabilecek bir halk oyunu…
8-Bu dansı bulan , icat eden, oynayan, geliştiren halka ve onun otantik, bozulmamış halini bizimle tanıştırma misyonunu yerine getiren Horon Evi’ne, Aclan Hoca’ya , tüm hocalara teşekkürler…
Devrim Neval….09.04.2014

Hiç yorum yok:

Soldoy - Bir Horon Efsanesi

Kitabın Orjinali (Tıklayın)                                     SOLDOY BİR HORON EFSANESİ   ACLAN SEZER GENÇ                                ...